вівторок, 22 жовтня 2019 р.

 22. 10 .2019 р. Сьогодні у 8 класі ми вивчали тему "Характеристика хімічного елемента за його місцем у ПС "
  Я використовувала таку форму для закріплення знань (роздала на кожен стіл роздруковану)
1.Символ елемента
2.Положення елемента у ПС: а) порядковий номер,б)номер періоду, вномер групи, підгрупи.
3.Будова атома:а)заряд ядра, б)кількість р,n, е, в)електронна формула(конфігурація), г)графічна формула(квантові комірочки), д)кількість елетронів на зовнішньому шарі.
4.Характер простої речовини (метал чи неметал).
5.Формула вищого оксиду.
6 Формула леткої сполуки  з Гідрогеном.
У результаті за урок отримали із 17 учнів : 2-по "10", 4- по "9", 4- по "7". Високі бали отримали навіть постійні "трієчники". Оцінювала також роботу у зошиті, виконання домашнього завдання . Усі залишились задоволені, урок пройшов швидко і продуктивно. 


                                      Групові форми роботи на уроках хімії

     У старших класах, де учні в більшості уже володіють майже всім навчальним матеріалом, є можливість працювати групами, проводити семінарські заняття. Я створюю групи по 3-4 чоловіки,  у нашій школі небагато учнів у класах. Інколи роблю групи з різними навчальними можливостями ( і це найчастіше), а інколи - з однаковим рівнем знань. З досвіду можу скаати, що різнорівневі групи дають можливість слабшим учням підтягнутись і працювати "нарівні".
Оцінюю знання учнів за рейтингом. Для цього оговорюю перед заняттям 1) максимальну кількість балів за правильну відповідь на кожне із питань,2) кількість балів за відповідь з допущеними помилками не принципового характеру, 3) кількість балів за відповідь з істотними помилками, 4)кількість балів за правильні доповнення. Користуюсь 10-бальною шкалою. Інколи застосовую "відмінно", "добре", "задовільно". Оцінки "незадовільно" не використовую - учень завжди може сказати чи виконати завдання. Із 45 хв у мене 1-2 хв - організація роботи, 10 хв - корекція роботи - це запитання, що ставляться у ході занять, 20 хв авчальна частина, 10 хв - контроль, 2-3 хв - підсумок роботи.
 Теми семінарських занять. 1. Алкани. Загальна та структурні формули. Просторова будова,                                                      ізомерія.
                                                2. Природні джерела вуглеводнів. Переробка нафти. Крекінг                                                            нафтопродуктів. Октанове число бензинів. Охорона довкілля при                                                    переробці вуглеводневої сировини.
                                                3.Харчові добавки, Е-числа.
                                                4.Шкідливий вплив наркотичних речовин на організм людини...