неділю, 14 грудня 2014 р.

Хімічна вікторина
11 клас
1. Чи можна добувати тканини із води, повітря та вугілля?
2. У якому одязі можна загоряти?
3. Які ліки можна використовувати як вибухові речовини?
4. Чому “царська водка” отримала таку назву?
5. Як пов'язані між собою “озонові дірки” та ракетобудування?
6. Чи будуть жити акваріумні рибки у акваріумі з кип 'яченою водою?
7. Чому рослини зелені? Який метал відіграє тут значущу роль?
8. Який метал можна назвати будівельним у органічній та неорганіччній
хімії?
9. Чому Золото назвали “золотом "?
10. Який азот називають зв'язаним?
11. Яке пальне є екологічно чистим?
12. Чи є абсолютно чисті речовини?
13. Чи є в природі чисте залізо?
Назви яких хімічних елементів пов'язані з
географією?
14. Про яку речовину йдеться: "Легка, як пух, тверда, як метал, пружна, як сталь, м 'яка, ніби
хутро, еластична, як каучук, податлива, як дерево, горюча, як смола, тепла, як шерсть... ”?


10 клас
І. Який хімічний елемент академік О.Є.Ферсман назвав “елементом
життя і мислення ”?
2. Чому суворо заборонено (!) заводити автомобіль у закритому гаражі?
3. Скільки алотропних видозмін у Фосфору?
4. 3 чим пов'язана назва “Собачої печери” поблизу Неаполя в Італії?
5. Як створити мороз без електрохолодильника під час літньої спеки?
6. Яка вода буває “твердою ” за кімнатної температури?
7. 3а який елементу вигляді простої речовини то платять дорожче, ніж за золото, то, навпаки, платять за те, щоб позбутися його?
8. Я кий метал можна назвати будівельним?
9. Чому не горить азот за звичайних умов?
10. Яку довжину мала б “нитка” з атомів водню, кількість яких відповідає числу Лвогадро?(Радіус атома водню за Н.Бором дорівнює 0,53 А)
11. Обчисліть, скільки кисню щодоби споживають всі люди нашої планети, якщо доросла людина видихає 660 л Карбон (IV) оксиду. Кйіькість населення
на планеті — 6,2 млрд.чоловік.
12. Назви яких хімічних елементів мають російське походження?
13. Що називають “ білим золотом”, а що - “чорним золотом”?
14. Чому VII період Періодичної системи містить лише 10 елементів?
Чи це не так?
15. Які помилки у Періодичній системі ви можете знайти і чому вони
допущені?

9 клас
І. Коли не зсідається кров?
2. Чому мідні речі у вологому повітрі покриваються зеленим нальотом, а в
сухому — чорніють?
З. Для чого воду хлорують, озонують, фторують?
4. Який відновник і окисник наисильніші?
5. Скільки води в організмі людини?
6. Чому вугілля, торф і зерно не можна зберігати у великих купах?
7. Що таке “кисневі танки9'?
8. Чому вдихання чистого кисню шкідливе для живих організмів?
9. Який закон для хіміка найважливіший?
10. Які речовини і “паливом” для нашого організму?
11. Лантаноїди — близнюки чи родичі?
12. Як відрізнити справжні перли від їх підробки?
1 З. Для чого нам необхідний озоновий шар?
14. Як у хімії називається кухонна сіль?
15. Від якого газу гинуть тварини, хоча він — не отруйний?

8 клас
1. Кого називали «алхіміками»?
2 .Де і коли відбувся перший Міжнародний з’їзд хіміків?
3. Що означає слово «атом» у перекладі?
4 .Чи відповідає первинне значення терміна «атом»
сучасному рівню науки?
5. Яких хімічних елементів у Космосі найбільше і чому?
6 .Скільки відомо зараз різновидів атомів хімічних елементів?
7. Чи є абсолютно чисті речовини?
8 .Що «їдять» рослини і до чого тут «хімія»?
9. Чим пояснити, що у мінералах земної кори переважає
Ферум (III), а у мінералах Місяця міститься виключно
Ферум (II)?
10. Назви яких хімічних елементів пов’язані:
а) з кольором;
б) з міфологією;
в) з астрономією?
11. Яку країну названо на честь благородного металу?
12. Чи є в природі чисте залізо?
13. Скільки заліза у організмі людини?
14. Речовина, що прискорює хімічну реакцію, але сама
у ході її не витрачається?
15. Найлегший метал.


План проведення методичного тижня




Понеділок
1. Засідання методичного об’єднання вчителів природничих дисциплін:
- доповідь на тему «Розвиток пізнавальної активності та самостійності учнів на уроках хімії» (Дорошенко С.П.).
- аналіз якості знань учнів з хімії (заступник директора з НВР);
- презентація досвіду роботи учителя хімії (Дорошенко С.П.)
2. Тренінг «Хімія власними руками» (Дорошенко С.П. та всі бажаючі учні та учителі школи).

Вівторок
1. Відкритий урок «Реакції обміну між розчинами електролітів» (9 клас, Дорошенко С.П.).
2. Фрагменти уроків «Роль хімічних технологій у сучасному суспільстві» (Дорошенко СП.).
3. Інновації в освіті. «Новітні форми та методи викладання хімії» (Дорошенко С.П.).
4. Хімічний мікс «Реактивні хіміки». (7,8,910,11 класи Дорошенко С.П., класні керівники).

Середа
1. Обмін думками «Що чекає на людство? Сучасна екологічна ситуація» (учні 11класу, Дорошенко С.П.).
2. Лекція на тему «Знову про харчові добавки» (9,11 класи, Дорошенко С.П.)
3. Ярмарка думок “Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках природничих дисциплін” (Дорошенко С.П., учителі школи).

Четвер
1. Інтегрований урок хімії та української літератури «Хімія в житті митців літератури» (Дорошенко С.П., Стародубець Над.М.).
2. Обговорення уроку «Роль інтегрованих уроків для розвитку пізнавальних здібностей учнів» (учителі МО природничо – математичного циклу).
3. Майстер-клас «Використання комп’ютерних програм при підготовці та проведенні уроків на прикладі уроків хімії» (Дорошенко С.П., Сукалова Г.П.).

П’ятниця
1. Презентація науково-експериментального хімічного проекту «Що ми їмо?» (учні 9 класу, керівник –Дорошенко С.П.).
2. Хімічний ігровий вечір «Хімія – царина див» (Дорошенко СП., класні керівники).
3. Підведення підсумків проведення методичного тижня:
- самоаналіз вчителя хімії про проведену роботу;
- аналіз роботи вчителя директором школи, керівником методичного об’єднання;
- висновки учасників проведених заходів.